Skola24 logotyp

Skola 24 fritids

Skola 24 även för fritidshemmet

Skola 24 blir den plattform som ska användas som närvarosystem för både skola och fritidshem. Från och med tisdagen den 19/4 2022 ska alla barn som går på fritids ha sina tider registrerade i Skola24. Ni vårdnadshavare loggar in med Bank-ID och registrerar ert/era barns vistelsetider. Har du som vårdnadshavare inte tillgång till Bank-ID kan du kontakta skolan för registrering av aktuell e-postadress. Då ges möjlighet till alternativ inloggning.

Klicka på länken för en kortversion av hur man går tillväga för att registrera tider i skola 24:

Registrera fritidstider  (PDF, 330 KB)

Har du frågor, maila Ia Börling, skoladministratör.

För att logga in på Skola24 går du in på följande adress och loggar därefter in med BankID:

OBS! Det finns en app för Skola24 som ni kan installera på mobilen. Det går även att logga in via webbläsare i din dator, mobil eller surfplatta. Var även noga med att logga in på rätt domän. Adressen uppsala.skola24.se finns men kräver en aktiveringskod. Använd därför alltid  adressen ovan - den med ”sso” i. Nedan finns två instruktionsfilmer gällande hur du registrerar ditt barns schema, samt hur du gör en tillfällig ändring/lämnar meddelande till fritidspersonalen. Denna ruta använder du dig även av om ditt barn ska gå hem själv.

Video: Registrera ditt barns schema

Video: Tillfällig ändring samt lämna meddelande till personalen

Nedan hittar du skriftliga instruktioner på olika språk:

Skola 24 Svenska (PDF, 368 KB)

Skola 24 Albanska (PDF, 2 MB)

Skola 24 Arabiska (PDF, 2 MB)

Skola 24 Engelska (PDF, 1 MB)

Skola 24 Pashto (PDF, 2 MB)

Skola 24 Somaliska (PDF, 2 MB)