Rayan El Hariri

Rayan El Hariri går i årskurs 1. Här berättar han om hur det är att gå på Växthusets skola.

Rayan El Hariri

Gillar både lektioner och raster

Jag tycker det är bra att gå på Växthusets skola. Det är roligt. Jag gillar både lektioner och raster. Det är kul med musik. Fast jag gillar matematik och många andra ämnen också. Vi brukar hjälpas åt och samarbetar ofta två och två. På rasterna spelar jag helst fotboll och maten här är god.

Experiment om vad som flyter och sjunker

Det var jättekul när vi gjorde ett experiment på NO:n. Då undersökte vi vilka saker som flyter och sjunker. Vi testade med en pingisboll, grus och ett suddgummi. Pingisbollen flöt och gruset och suddgummit sjönk. Fast först tittade vi på en film och såg att metall sjunker. Sedan testade vi själva och det gick bra. Innan vi testade skrev jag vad jag trodde i min bok. Sedan gjorde jag en resultattabell.

Lärare

"Alla vet vilka alla är och vi har en familjär stämning."

Läs intervjun med Maria

Rebecca Grzechnik

Lärare

"Vår skola är omgiven av härlig natur och vi är mycket utomhus."

Läs intervjun med Rebecca

Elis Scodavolpe

Elev, årskurs 3

"Jag gillar att gå på Växthusets skola för vi gör roliga projekt och testar på olika saker."

Läs intervjun med Elis

Khadijeh Hossaini

Elev, årskurs 1

"Det bästa med Växthusets skola är att jag har många kompisar här."

Läs intervjun med Khadijeh