Khadijeh Hossaini

Khadijeh Hossaini går i årskurs 1. Här berättar hon om hur det är att gå på Växthusets skola.

Khadijeh Hossaini

Många kompisar

Det bästa med Växthusets skola är att jag har många kompisar här. Därför är det extra roligt när det är rast för då kan jag leka med mina kompisar. Man kan hitta kompisar här och jag tycker det är kul att ta hand om nya.

På skolgården gillar jag mest klätterställningen och gungan. På klätterställningen kan man leka tagare och klättra mycket. I gungan kan man sitta och prata med sina kompisar. Det är roligt.

Lär sig om världen

Jag tycker mest om SO för jag gillar att skriva. Vi brukar skriva om affärer, världen, barn, människor och sånt. Vi har jobbat med FN och barnkonventionen och om hur man ska vara snälla mot varandra. Och vi har lärt oss om vad som finns i världen. Det är viktigt om man ska bli lärare eller så. Jag gillar också att jobba med musik och engelska.

Gillar vardagar mest

Jag gillar vardagar mest. Kan vara tråkigt när det är lov. Jag vill att vardagarna ska vara 100 dagar och helgen bara fem dagar. Det vore roligare.

Maria Lagnebratt

Lärare

"Alla vet vilka alla är och vi har en familjär stämning."

Läs intervjun med Maria

Rebecca Grzechnik

Lärare

"Vår skola är omgiven av härlig natur och vi är mycket utomhus."

Läs intervjun med Rebecca

Rayan El Hariri

Elev, årskurs 1

"Vi brukar hjälpas åt och samarbetar ofta två och två."

Läs intervjun med Rayan

Elis Scodavolpe

Elev, årskurs 3

"Jag gillar att gå på Växthusets skola för vi gör roliga projekt och testar på olika saker."

Läs intervjun med Elis