Vi är stolta över

Det finns mycket som vi på Växthuset är stolta över. Alla små och stora kunskapsframsteg som elever gör varje dag hos oss är något vi känner stolthet och glädje över. Det finns också några tillfällen då vi känt oss särskilt stolta. Här är några:

Den fantastiskt goda maten som våra kockar bjuder oss på varje dag!

Våren 2020 - Klass 5 Pineberry fick ett stipendium med motiveringen ”Åk 5 på Växthusets skola är en klass med härlig kämpaglöd och mycket fin gemenskap. Eleverna har visat att de, med respekt och ett gott förhållningssätt stöttat varandra så väl i undervisningssituationer som på raster och att de är goda förebilder för skolans yngre elever.
De har alltid ett trevligt och fint bemötande mot Måltidsservice i matsalen”.

Hösten 2019 - Elever och pedagoger i årskurs 3 och 4:a byggde tillsammans en pepparkaksbyBygget visades dessutom upp på en helsida i UNT den 10/12!

Våren 2014 - Slöjdeleverna på Växthuset blev nominerade till final i tävlingen Webbstjärnan för bloggen Slöjdstafetten och deltog i festlig prisceremoni i Stockholm.

Våren 2013 - Vi fick priset "Bästa klassblogg" i tävlingen Webbstjärnan med vår slöjdblogg Slöjdsalarna på Växthuset.

Våren 2013 - Klass 5 Pineberry gick vidare till kvartsfinal i Vi i femman som ett av åtta lag i Uppsala.

Våren 2012 - Klass 5A och 5B kom till final i Webbstjärnan med bloggen V5:or och fick åka på festlig prisutdelningsceremoni i Stockholm.

Våren 2012 - Klass 4 Saffran kom vidare till riksfinal i Schack4an och fick åka på final till Västerås.

Våren 2012 - Klass 2B vann pris i Pantresan. Här är en artikel om dem.

Våren 2009 - Klass 4B vann första pris i simtävlingen Bästa Fyran.

Tycker du att vi har glömt något? Hör av dig så fyller vi på listan!

Här är en film från Webbstjärnefinalen våren 2014.