DIY-final

Genom vår DIY-tävling vill vi uppmuntra till kreativitet och entreprenörskap. Nu har vi haft final!

För andra året i rad arrangerar vi en DIY-tävling på vår skola. Vi startade tävlingen förra året i syfte ge en arena för de av våra elever som slöjdar och knåpar ihop saker på sin fritid. Elever som gör sport på sin fritid har flera arenor, men barn som slöjdar har inte så stor möjlighet att uppmärksammas positivt. Vår tanke är att DIY-tävlingen ska kunna uppmuntra till kreativitet och entreprenörskap.

Här är vinnarna och motiveringarna:

GULD: Maximilian med bidraget pennställ

Din idé är klurig samtidigt som den är enkel. Du har tänkt ut en unik och användbar modell som alla kan göra och som lätt kan utvecklas och förändras. Du har med hjälp av enkla och billiga material skapat en tydlig, stilren och modern design. Vi är imponerade!

SILVER: Amelia med bidraget godisgömma

Du har använt återbruksmaterial och skapat en charmig prydnad med ett överraskningsmoment. Din design är påhittig och fint dekorerad.

BRONS: Alexander med bidraget lådbil

Din design är en stilig och tidlös klassiker med flera imponerande finesser. Vi gillar att ni varit kreativa och skapat tillsammans i familjen.

Ett stort tack till våra jurygäster Elin Danilsson och Marie Fagerlind.